Toeristische Marketing

Toeristische Marketing

De toeristische marketing van Dordrecht is verdeeld tussen de VVV Zuid-Holland Zuid en Dordrecht Marketing. In feite verzorgt de VVV Zuid Holland Zuid de directe informatie-voorziening aan toeristen. Dit gebeurd aan de balie bij intree Dordrecht I VVV en tijdens beurzen. Daarnaast beheert de VVV de eigen website en uitgave van de VVV brochure.

Dordrecht Marketing verzorgt de overkoepelende marketing van de stad middels (inter)nationale campagnes, persontvangsten en ontvangsten van touroperators. Daarnaast is Dordrecht Marketing partner in samenwerkingsverbanden met het Nederlands Bureau voor Toerisme zoals de Gouden Eeuw en Nederland Waterland.

Dordrecht Marketing verzorgt op toeristisch recreatief gebied de evenementenmarketing. Vrijwel alle grote evenementen in de stad worden door Dordrecht Marketing ondersteund. Het gaat hier met name om campagnevoering in media die door de organisator zelf niet bediend worden.

Onderdelen van andere campagnes, waaronder de promotie van de binnenstad (op het gebied van winkelen en uitgaan) en culturele marketing, dragen ook nadrukkelijk bij aan bezoek en toerisme. Zo wordt ieder halfjaar het Dordrecht Maggezien door Dordrecht Marketing geproduceerd. Op het gebied van horacapromotie produceert Dordrecht Marketing de Smaken van Dordrecht brochure.

Dordrecht Marketing heeft wel een duidelijke adviesrol richting de VVV aangaande meerjarenplanning, prioriteitenstelling en doelgroepen. Gezamenlijk met de VVV heeft Dordrecht Marketing de rol om intree Dordrecht nog beter op de kaart te zetten als startpunt voor meer informatie in stad en regio.