• Pers
  • 16 januari 2019

Dordrecht schittert in “die Welt”

Besuch das Bilderbuch-Holland

Dordrecht Marketing werkt al enkele jaren nauw samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme. Hierdoor zit er een aanzienlijke groei in het aantal buitenlandse journalisten die de stad bezoeken én artikelen die over de stad geschreven worden.

Het afgelopen jaar hebben we de Duitse journaliste Maria Brech van het dagblad “die Welt”mogen ontvangen. Er is haar in samenwerking met o.a. Hotel Bellevue, Imbarcazione Barone en Kunstrondje Dordt een mooi programma aangeboden.

Maria heeft een reisverslag gemaakt van haar bezoek aan historische steden in Nederland, met de insteek: er zijn naast Amsterdam meer interessante steden om te bezoeken.  In het artikel wordt Dordrecht ondermeer omschreven als het Bilderbuch-Holland, ofwel een stad met een authentiek Hollands karakter die kan wederijveren met iconen als Amsterdam en Volendam, maar dan zonder de drukte.

Het drie pagina’s tellende artikel is op zaterdag 12 januari in zowel de gedrukte krant als in de online versie van de krant verschenen. De krant is het beste te vergelijken met de Volkskrant in Nederland en de gedrukte versie van de krant heeft een oplage van bijna 250.000 exemplaren. Dit vertegenwoordigt een mediawaarde van ongeveer €65.000, met ruim 3 miljoen views heeft het online artikel een mediawaarde €120.000.

De artikelen zijn hier terug te lezen:

https://www.welt.de/print/die_welt/reise/article186947526/Jenseits-von-Amsterdam.html

en

https://www.welt.de/print/die_welt/reise/article186947538/Tipps-und-Informationen-Niederlande.html

Het komende jaar blijft Dordrecht Marketing zich ism het NBTC inzetten om de buitenlandse pers te ontvangen en hen zo goed mogelijk te faciliteren.

 

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
02 juli 2019

Fine Art Connoisseur Magazine uit de USA onder de indruk van Dordrecht

Eindredacteur Peter Trippi heeft naar aanleiding van de Gouden Eeuw en de Nederlandse schilderkunst een bezoek gebracht aan een aantal steden in Nederland. In het voorjaar heeft hij een bezoek gebracht aan Dordrecht en in de meest recente uitgave van het kunsttijdschrift Fine Art Connoisseur Magazine steekt hij de loftrompet over de stad. Het artikel gaat ondermeer over het historische centrum, dat…

Nieuws
27 juni 2019

Shoppingnight eerste actie vanuit samenwerking Koplopers, POBD en Dordrecht Marketing

Een nog leukere binnenstad begint bij jezelf, hoe vaker jij lokaal winkelt bij de unieke winkels uit de stad, hoe aantrekkelijker het wordt voor nieuwe ondernemers om nog meer leuke winkels te openen.  Dag leegstand! Hallo leuk boutiekje, speciaalzaak of horeca hotspot! Een aantal ondernemende winkeliers en horeca-ondernemers, de zogenaamde koplopers, hebben de schouders eronder…

Nieuws
07 juni 2019

Succesvolle deelname aan de Provada 2019

Samen met de gemeente Dordrecht organiseert Dordrecht Marketing sinds vier jaar de deelname aan de Provada. De stad is inmiddels een vertrouwd gezicht op deze vastgoedbeurs. Dit jaar was een jubilieumeditie met in totaal 26.276 bezoekers, waarbij woensdag er met ruim 11.000 bezoekers bovenuit stak. Ook dit jaar mocht Dordrecht zich verheugen op een toenemende landelijke…