• Nieuws
  • 07 juni 2019

Succesvolle deelname aan de Provada 2019

Samen met de gemeente Dordrecht organiseert Dordrecht Marketing sinds vier jaar de deelname aan de Provada. De stad is inmiddels een vertrouwd gezicht op deze vastgoedbeurs. Dit jaar was een jubilieumeditie met in totaal 26.276 bezoekers, waarbij woensdag er met ruim 11.000 bezoekers bovenuit stak.

Ook dit jaar mocht Dordrecht zich verheugen op een toenemende landelijke interesse van beleggers, ontwikkelaars en investeerders die op zoek zijn naar waardevaste vastgoedprojecten. Met een volle afsprakenportefeuille en een programma in de stand is de gemeente dan ook zeer tevreden over de deelname van dit jaar.

Nieuwe standconcept met speciale aandacht voor de Spoorzone

Voorafgaand aan de beurs is er gewerkt aan een vernieuwend standconcept met meer interactieve mogelijkheden. In samenwerking met Brederode Expo is het concept doorontwikkeld. Het heeft geresulteerd in een meer open uitstraling waarin de unieke karakteristieken van de stad en de ambities naar voren komen.

Dordrecht en de omliggende regiogemeenten hebben een forse groeiambitie. Net als bij andere gemeenten (de verstedelijkingsalliantie) langs de ‘oude lijn’ Leiden – Delft – Den Haag – Rotterdam – Dordrecht, bieden locaties in de Spoorzone de mooiste kansen. De komende jaren krijgt dit gebied krijgt een forse impuls door transformatie van kantoor- naar nieuwe woon- en werkplekken dichtbij het centraal station. Binnen het standconcept was er ook speciale aandacht hiervoor.

Meerdere projecten uit stad en regio

Tijdens de Provada zijn diverse projecten gepresenteerd worden met focus op de doorontwikkeling van de Spoorzone vanuit de stedelijke alliantie. Naast de Dordtse projecten zoals de Spuiboulevard, Amstelwijck A16, Leerpark en DistriPark Dordrecht staan er ook projecten uit de regio in de spotlight. Vanuit Zwijndrecht zijn dat de Noordoevers, Stationskwartier en vanuit Alblasserdam het Zuidelijk Havengebied.

Er was tijdens een aantal presentaties speciale aandacht voor enkele projecten. Zowel de tender voor het Gezondheidspark Dordrecht als Amstelwijck midden Dordrecht werden tijdens de beurs gestart door wethouder Reijnvaan. En er was ook de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst campusontwikkeling Leerpark Dordrecht o.l.v. Wethouder P.J. Heijkoop.

Voortgang na de Provada

Tijdens de Provada zijn relaties uitgenodigd om deel te nemen aan de speciale “Ontdek Dordrecht Dag”. De deelnemers krijgen deze dag de gelegenheid om de stad en de mogelijke ontwikkellocaties te ontdekken.

Daarnaast staat de komende periode zullen voor de gemeente en Dordrecht Marketing in het teken staan van de evaluatie, aanscherping van het concept en de mogelijkheden voor deelname in het komende jaar. In 2020 vindt de Provada plaats van 16 t/m 18 juni.

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
17 maart 2020

Dordrecht Marketing bundelt acties en aanbiedingen in tijden van Corona

Het is door de maatregelen als gevolg van Corona voor veel Dordtse ondernemers geen gemakkelijke tijd. In het bijzonder horeca, winkels, culturele instellingen en de vrijetijdsindustrie hebben het lastig. Gelukkig gaan veel van hen niet bij de pakken neerzitten maar laten zich juist van hun creatieve kant zien. Zij reageren met originele acties en aanbiedingen,…

Stadsbeeld Dordrecht - Grote Kerk - Jachthaven - Zomers - Wijnhaven - Knolhaven
Nieuws
16 maart 2020

Maatregelen rondom coronavirus

Het coronavirus heeft inmiddels in heel Nederland een grote impact. We vinden het onze verantwoordelijkheid naar u, de maatschappij en ons personeel om de kans op overdracht te minimaliseren. Daarom zijn de balies van de VVV in Dordrecht, Hoeksche Waard en Gorinchem sinds maandagmiddag 16/3 gesloten. Ook zijn de kantoren van de VVV ZHZ en…

Nieuws
17 februari 2020

Ondernemers Binnenstad Dordrecht digitaal verbonden

Afgelopen week ondertekenden drie partners in de binnenstad (Gemeente Dordrecht, POBD, Dordrecht Marketing) een samenwerkingscontract met Chainels.  Deze organisatie levert als contractpartner een platform met de juiste tools om alle belanghebbenden in het winkelgebied te bereiken en te betrekken. Het biedt ondernemers de mogelijkheid om middels nieuwsberichten, enquêtes, aanbiedingen en evenementen te communiceren. Daarmee wordt…