• Nieuws
  • 02 juli 2019

Fine Art Connoisseur Magazine uit de USA onder de indruk van Dordrecht

Eindredacteur Peter Trippi heeft naar aanleiding van de Gouden Eeuw en de Nederlandse schilderkunst een bezoek gebracht aan een aantal steden in Nederland. In het voorjaar heeft hij een bezoek gebracht aan Dordrecht en in de meest recente uitgave van het kunsttijdschrift Fine Art Connoisseur Magazine steekt hij de loftrompet over de stad.

Het artikel gaat ondermeer over het historische centrum, dat volgens Trippi ‘onverwacht mooi en onbedorven is’. Ook het Dordrechts Museum krijgt speciale aandacht.

Discovering the Dutch Golden Age, off the beaten track

Dordrecht Marketing werkt al enkele jaren nauw samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme. In het kader van de Gouden Eeuw is deze samenwerking, met medewerking van het Dordrechts Museum, geïntensiveerd. Het Dordrechts Museum haakt mede aan vanwege de grote Cuyp tentoonstelling die eind 2020 plaatsvindt.

U kunt hier het gehele artikel Destination Netherlands nalezen.

 

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
31 oktober 2019

Fusie Dordrecht Marketing & VVV

De VVV Zuid-Holland Zuid en Dordrecht Marketing fuseren per 1 januari 2020. De nieuwe stichting zal alle taken van de bestaande organisaties overnemen. Gerben Baaij, directeur van Dordrecht Marketing, is de beoogde nieuwe directeur. Erik Zindel is teruggetreden als directeur van de VVV Zuid-Holland Zuid. Zijn taken worden tot die tijd waargenomen door Gerben Baaij.…

Nieuws
25 oktober 2019

Vacature functie (part-time) evenementencoördinator Dordrecht

Dordrecht is een prachtige stad met een historisch centrum en een bijzonder cultureel aanbod, die bezoekers een kijkje biedt in de geschiedenis van Holland. Dordrecht Marketing is een onafhankelijke stichting met als taak het vermarkten en promoten van Dordrecht en de regio in de breedste zin van het woord. Evenementen spelen hierin een belangrijke rol.…

Nieuws
27 juni 2019

Shoppingnight eerste actie vanuit samenwerking Koplopers, POBD en Dordrecht Marketing

Een nog leukere binnenstad begint bij jezelf, hoe vaker jij lokaal winkelt bij de unieke winkels uit de stad, hoe aantrekkelijker het wordt voor nieuwe ondernemers om nog meer leuke winkels te openen.  Dag leegstand! Hallo leuk boutiekje, speciaalzaak of horeca hotspot! Een aantal ondernemende winkeliers en horeca-ondernemers, de zogenaamde koplopers, hebben de schouders eronder…