Winnaar citymarketing trofee
  • Nieuws
  • 04 juni 2018

Dordrecht winnaar Nationale Citymarketing Trofee 2018

Volgens het juryrapport is Dordrecht resultaat gedreven en heeft de stad zich als voorheen relatief onbekende gemeente in de afgelopen jaren sterk geprofileerd.

Dordrecht heeft de Nationale Citymarketing Trofee 2018 gewonnen. De trofee werd dit jaar voor de negende keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Leeuwarden.

Bij de Citymarketing Trofee wordt gekeken naar de prestaties van een stad in het voorafgaande jaar, in dit geval dus 2017. De gemeenten moeten niet alleen opvallende resultaten laten zien op het gebied van citymarketing, maar de jury let met name ook op de vooruitgang die is geboekt.

Dordrecht won de titel in de categorie steden met meer dan 100.000 inwoners. De gemeente passeerde daarmee onder meer Den Haag, Tilburg en Leeuwarden. Zandvoort werd winnaar onder de steden met minder dan 100.000 inwoners.

Eigen identiteit

Volgens het juryrapport is Dordrecht resultaat gedreven en heeft de stad zich als voorheen relatief onbekende gemeente in de afgelopen jaren sterk geprofileerd. Er zijn volgens de jury duidelijke doelen gesteld en er is gezorgd voor een eigen identiteit. ‘Met relatief weinig middelen zijn er zichtbare vorderingen gemaakt. Dordrecht heeft haar strategie verbreed en heeft geïnvesteerd in instrumenten waarmee automatische data en agenda-informatie worden gebundeld,’ schrijft de jury. Ook lift Dordrecht slim mee op de activiteiten in de regio in het kader van de Holland City-activiteiten van NBTC. Dordrecht won de trofee al eerder in 2012.

De trofee wordt jaarlijks uitgereikt tijdens het Nationaal Citymarketing Congres. De jury is als volgt samengesteld:

  • Voorzitter Ton Rombouts, oud-burgemeester ‘s-Hertogenbosch
  • Hans Oostendorp, directeur Necker van Naem
  • Dr. Erik Braun, universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Machteld Beekhuis, adviseur gebiedsmarketing en -communicatie Urban Solutions

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
13 februari 2019

Restyling InDordrecht portal

De website inDordrecht is heeft een grondige restyling ondergaan en is weer update qua uitstraling en security-eisen. De website heeft tot doel om op een overzichtelijke wijze website’s over Dordrecht te rubriceren en bezoekers binnen enkele klikken op de beoogde website te komen. Veel sites zijn via Google of andere zoekmachines gemakkelijk te vinden maar…

Nieuws
08 februari 2019

Doen in Dordrecht- app succesvol

Eind juni 2018 is de lancering geweest van de nieuwe app voor de binnenstad: Doen in Dordrecht. Deze app is door Dordrecht Marketing ontwikkeld in samenwerking met 078Media en mede gefinancieerd door de POBD. In deze samenstelling worden ook Dordt Vlogt en het Dordrecht Maggezien, het maandelijkse binnenstads-magazine, gerealiseerd. Centraal in de app staan cultuurinformatie…

Evenementen
05 februari 2019

Dordrecht genomineerd voor titel: Evenementenstad van het jaar.

Samen met Den Haag en Nijmegen is Dordrecht opnieuw in de race om Evenementenstad van het jaar te worden. Dordrecht behoorde al vele malen tot de genomineerden. In 2003 en 2012 wist Dordrecht deze titel voor 100.000+ gemeenten in de wacht te slepen. Wethouder Maarten Burggraaf (Evenementen) over de nominatie: “Dordrecht is een échte evenementenstad.…