Winnaar citymarketing trofee
  • Nieuws
  • 04 juni 2018

Dordrecht winnaar Nationale Citymarketing Trofee 2018

Volgens het juryrapport is Dordrecht resultaat gedreven en heeft de stad zich als voorheen relatief onbekende gemeente in de afgelopen jaren sterk geprofileerd.

Dordrecht heeft de Nationale Citymarketing Trofee 2018 gewonnen. De trofee werd dit jaar voor de negende keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Leeuwarden.

Bij de Citymarketing Trofee wordt gekeken naar de prestaties van een stad in het voorafgaande jaar, in dit geval dus 2017. De gemeenten moeten niet alleen opvallende resultaten laten zien op het gebied van citymarketing, maar de jury let met name ook op de vooruitgang die is geboekt.

Dordrecht won de titel in de categorie steden met meer dan 100.000 inwoners. De gemeente passeerde daarmee onder meer Den Haag, Tilburg en Leeuwarden. Zandvoort werd winnaar onder de steden met minder dan 100.000 inwoners.

Eigen identiteit

Volgens het juryrapport is Dordrecht resultaat gedreven en heeft de stad zich als voorheen relatief onbekende gemeente in de afgelopen jaren sterk geprofileerd. Er zijn volgens de jury duidelijke doelen gesteld en er is gezorgd voor een eigen identiteit. ‘Met relatief weinig middelen zijn er zichtbare vorderingen gemaakt. Dordrecht heeft haar strategie verbreed en heeft geïnvesteerd in instrumenten waarmee automatische data en agenda-informatie worden gebundeld,’ schrijft de jury. Ook lift Dordrecht slim mee op de activiteiten in de regio in het kader van de Holland City-activiteiten van NBTC. Dordrecht won de trofee al eerder in 2012.

De trofee wordt jaarlijks uitgereikt tijdens het Nationaal Citymarketing Congres. De jury is als volgt samengesteld:

  • Voorzitter Ton Rombouts, oud-burgemeester ‘s-Hertogenbosch
  • Hans Oostendorp, directeur Necker van Naem
  • Dr. Erik Braun, universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Machteld Beekhuis, adviseur gebiedsmarketing en -communicatie Urban Solutions

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
07 juni 2019

Succesvolle deelname aan de Provada 2019

Samen met de gemeente Dordrecht organiseert Dordrecht Marketing sinds vier jaar de deelname aan de Provada. De stad is inmiddels een vertrouwd gezicht op deze vastgoedbeurs. Dit jaar was een jubilieumeditie met in totaal 26.276 bezoekers, waarbij woensdag er met ruim 11.000 bezoekers bovenuit stak. Ook dit jaar mocht Dordrecht zich verheugen op een toenemende landelijke…

Nieuws
18 april 2019

Campagne Dordrecht, bijzonder dichtbij van start

Dordrecht heeft de afgelopen weken behoorlijk in de spotlights gestaan. Alle mooie facetten van de stad heeft Dordrecht Marketing nu samengevoegd in een tv-spot die op landelijke tv en via diverse online kanalen te zien is. Ook bruikbaar voor trotse Dordtenaren We nodigen trotse inwoners en ondernemers van de stad van harte uit om de…

Nieuws
05 april 2019

Dordrecht in top 30 hidden gems van The Times

“Wil je er op uit maar ken je steden als Parijs al op je duimpje? Bezoek dan eens deze prachtige, minder bekende steden.” is de introductie in het reizencatern van de landelijke Engelse kwaliteitskrant The Times (oplage 400000). En Dordrecht is opgenomen in deze top 30 tips voor “secret mini breaks”!. De top 30 bestaat…