Winnaar citymarketing trofee
  • Nieuws
  • 04 juni 2018

Dordrecht winnaar Nationale Citymarketing Trofee 2018

Volgens het juryrapport is Dordrecht resultaat gedreven en heeft de stad zich als voorheen relatief onbekende gemeente in de afgelopen jaren sterk geprofileerd.

Dordrecht heeft de Nationale Citymarketing Trofee 2018 gewonnen. De trofee werd dit jaar voor de negende keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Leeuwarden.

Bij de Citymarketing Trofee wordt gekeken naar de prestaties van een stad in het voorafgaande jaar, in dit geval dus 2017. De gemeenten moeten niet alleen opvallende resultaten laten zien op het gebied van citymarketing, maar de jury let met name ook op de vooruitgang die is geboekt.

Dordrecht won de titel in de categorie steden met meer dan 100.000 inwoners. De gemeente passeerde daarmee onder meer Den Haag, Tilburg en Leeuwarden. Zandvoort werd winnaar onder de steden met minder dan 100.000 inwoners.

Eigen identiteit

Volgens het juryrapport is Dordrecht resultaat gedreven en heeft de stad zich als voorheen relatief onbekende gemeente in de afgelopen jaren sterk geprofileerd. Er zijn volgens de jury duidelijke doelen gesteld en er is gezorgd voor een eigen identiteit. ‘Met relatief weinig middelen zijn er zichtbare vorderingen gemaakt. Dordrecht heeft haar strategie verbreed en heeft geïnvesteerd in instrumenten waarmee automatische data en agenda-informatie worden gebundeld,’ schrijft de jury. Ook lift Dordrecht slim mee op de activiteiten in de regio in het kader van de Holland City-activiteiten van NBTC. Dordrecht won de trofee al eerder in 2012.

De trofee wordt jaarlijks uitgereikt tijdens het Nationaal Citymarketing Congres. De jury is als volgt samengesteld:

  • Voorzitter Ton Rombouts, oud-burgemeester ‘s-Hertogenbosch
  • Hans Oostendorp, directeur Necker van Naem
  • Dr. Erik Braun, universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Machteld Beekhuis, adviseur gebiedsmarketing en -communicatie Urban Solutions

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
18 april 2019

Campagne Dordrecht, bijzonder dichtbij van start

The Passion en citymarkeitng Dordrecht staat deze dagen geheel in het teken van the Passion. Het evenement op 18 april zorgt voor enorm veel publiciteit voor de stad, de ultieme citymarketing om de stad van al haar mooie kanten te laten zien. Gelijktijdig met the Passion wordt ook de nieuwe videospot van Dordrecht gelanceerd. Rondom de…

Nieuws
05 april 2019

Dordrecht in top 30 hidden gems van The Times

“Wil je er op uit maar ken je steden als Parijs al op je duimpje? Bezoek dan eens deze prachtige, minder bekende steden.” is de introductie in het reizencatern van de landelijke Engelse kwaliteitskrant The Times (oplage 400000). En Dordrecht is opgenomen in deze top 30 tips voor “secret mini breaks”!. De top 30 bestaat…

Lepeltje Lepeltje
Evenementen
14 maart 2019

Dordrecht Evenementenstad van het jaar 2019!

Dordrecht is verkozen tot Evenementenstad van het Jaar 2019 en hield daarmee medegenomineerden Den Haag en Nijmegen en alle andere Nederlandse evenementensteden achter zich. De prijs werd vanmiddag tijdens de uitreiking van de Nationale Evenementenprijzen op het jaarlijkse Nationaal Congres Evenementen in Deventer door wethouder Maarten Burggraaf in ontvangst genomen. De trofee werd uitgereikt door…