Winnaar citymarketing trofee
  • Nieuws
  • 04 juni 2018

Dordrecht winnaar Nationale Citymarketing Trofee 2018

Volgens het juryrapport is Dordrecht resultaat gedreven en heeft de stad zich als voorheen relatief onbekende gemeente in de afgelopen jaren sterk geprofileerd.

Dordrecht heeft de Nationale Citymarketing Trofee 2018 gewonnen. De trofee werd dit jaar voor de negende keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Leeuwarden.

Bij de Citymarketing Trofee wordt gekeken naar de prestaties van een stad in het voorafgaande jaar, in dit geval dus 2017. De gemeenten moeten niet alleen opvallende resultaten laten zien op het gebied van citymarketing, maar de jury let met name ook op de vooruitgang die is geboekt.

Dordrecht won de titel in de categorie steden met meer dan 100.000 inwoners. De gemeente passeerde daarmee onder meer Den Haag, Tilburg en Leeuwarden. Zandvoort werd winnaar onder de steden met minder dan 100.000 inwoners.

Eigen identiteit

Volgens het juryrapport is Dordrecht resultaat gedreven en heeft de stad zich als voorheen relatief onbekende gemeente in de afgelopen jaren sterk geprofileerd. Er zijn volgens de jury duidelijke doelen gesteld en er is gezorgd voor een eigen identiteit. ‘Met relatief weinig middelen zijn er zichtbare vorderingen gemaakt. Dordrecht heeft haar strategie verbreed en heeft geïnvesteerd in instrumenten waarmee automatische data en agenda-informatie worden gebundeld,’ schrijft de jury. Ook lift Dordrecht slim mee op de activiteiten in de regio in het kader van de Holland City-activiteiten van NBTC. Dordrecht won de trofee al eerder in 2012.

De trofee wordt jaarlijks uitgereikt tijdens het Nationaal Citymarketing Congres. De jury is als volgt samengesteld:

  • Voorzitter Ton Rombouts, oud-burgemeester ‘s-Hertogenbosch
  • Hans Oostendorp, directeur Necker van Naem
  • Dr. Erik Braun, universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Machteld Beekhuis, adviseur gebiedsmarketing en -communicatie Urban Solutions

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Pers
16 januari 2019

Dordrecht schittert in “die Welt”

Dordrecht Marketing werkt al enkele jaren nauw samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme. Hierdoor zit er een aanzienlijke groei in het aantal buitenlandse journalisten die de stad bezoeken én artikelen die over de stad geschreven worden. Het afgelopen jaar hebben we de Duitse journaliste Maria Brech van het dagblad “die Welt”mogen ontvangen. Er is haar in samenwerking met o.a.…

Nieuws
08 januari 2019

Partnership gemeente en Dordrecht Marketing voor de Provada 2019

De Provada is de grootste vastgoedbeurs van Nederland in de RAI in Amsterdam. De afgelopen 3 jaar is Dordrecht zeer succesvol aanwezig geweest op de beurs. Frisse ideeën, toekomstplannen en zienswijzen werden met elkaar gedeeld en geven een positieve terugblik op de beurs. Vele (nieuwe) contacten zijn gelegd die ook geresulteerd hebben in daadwerkelijke harde afspraken met…

Kerstmarkt Dordrecht
Nieuws
16 december 2018

Kerstmarkt Dordrecht beleeft topweekend

Afgelopen weekend vond in het historische centrum van Dordrecht voor de 21e keer de Kerstmarkt Dordrecht plaats. Op 14, 15 en 16 december brachten naar schatting 385.000 mensen een bezoek aan hét kerstevenement van het jaar. De bezoekers komen vanuit geheel Nederland en van daarbuiten. Dit jaar was wederom een duidelijke groei van het aantal…