Jachthaven - Boomstraat
  • Nieuws
  • 01 mei 2018

Dordrecht genomineerd voor Nationale Citymarketing Trofee 2018

Dordrecht strijdt samen met de gemeenten Den Haag, Dordrecht, Leeuwarden en Tilburg voor de trofee.

Dordrecht is in de categorie boven de 100.000 inwoners genomineerd voor  de 9e editie van de Nationale Citymarketing Trofee (NCT). Dordrecht strijdt samen met de gemeenten Den Haag, Dordrecht, Leeuwarden en Tilburg voor de trofee. In 2011 heeft Dordrecht de prijs ook gewonnen en de afgelopen jaren waren onder andere Eindhoven en Den Haag de winnaar.

Net als voorgaande edities zijn er twee categorieën waarin genomineerden strijden om de titel “Beste citymarketing gemeente van Nederland”.  In de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners maken Doetinchem, Lelystad, Woerden en Zandvoort kans op de prestigieuze trofee.

In tegenstelling tot voorgaande jaren konden gemeenten zich dit jaar niet zelf aanmelden voor de NCT. Een groep van experts op het gebied van citymarketing is gevraagd om een selectie te maken van gemeenten die in 2017 progressie hebben gemaakt op citymarketing-gebied. Deze gemeenten zijn vervolgens benaderd met de vraag om die progressie toe te lichten. Daarbij is gekeken naar progressie op aspecten als draagvlak onder partners, co-financiering, doelgroepbenadering, onderzoek & monitoring en uitgevoerde activiteiten.

De genomineerde gemeenten presenteren zich binnenkort aan de jury. Op basis van hun inzending en presentatie bepaalt de jury wie de winnaars worden van de NCT 2018.

De jury

De jury staat onder leiding van Ton Rombouts, oud-burgemeester van ’s-Hertogenbosch en Citymarketing Personality van het jaar 2017. De jury bestaat verder uit Erik Braun (universitair docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam), Hans Oostendorp (directeur Necker van Naem) en Machteld Beekhuis (adviseur gebiedsontwikkeling en –communicatie Urban Solutions). Peter Kentie (Eindhoven 365) is dit jaar adviseur van de jury. Gemeente Eindhoven won vorig jaar de NCT-trofee in de categorie 100.000+.

Het Nationaal Congres Citymarketing

De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt dit jaar voor de 9e keer uitgereikt tijdens de 11e editie van het Nationaal Congres Citymarketing. Het congres dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven verbindt, is inmiddels een traditie op het gebied van citymarketing. Met sprekers van kaliber en mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen, is het congres door en voor de branche. Dit jaar vindt het Nationaal Congres Citymarketing plaats op maandag 4 juni in Schouwburg de Harmonie in Leeuwarden. Kijk voor meer informatie over het congres op www.nationaalcongrescitymarketing.nl.

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
13 februari 2019

Restyling InDordrecht portal

De website inDordrecht is heeft een grondige restyling ondergaan en is weer update qua uitstraling en security-eisen. De website heeft tot doel om op een overzichtelijke wijze website’s over Dordrecht te rubriceren en bezoekers binnen enkele klikken op de beoogde website te komen. Veel sites zijn via Google of andere zoekmachines gemakkelijk te vinden maar…

Nieuws
08 februari 2019

Doen in Dordrecht- app succesvol

Eind juni 2018 is de lancering geweest van de nieuwe app voor de binnenstad: Doen in Dordrecht. Deze app is door Dordrecht Marketing ontwikkeld in samenwerking met 078Media en mede gefinancieerd door de POBD. In deze samenstelling worden ook Dordt Vlogt en het Dordrecht Maggezien, het maandelijkse binnenstads-magazine, gerealiseerd. Centraal in de app staan cultuurinformatie…

Evenementen
05 februari 2019

Dordrecht genomineerd voor titel: Evenementenstad van het jaar.

Samen met Den Haag en Nijmegen is Dordrecht opnieuw in de race om Evenementenstad van het jaar te worden. Dordrecht behoorde al vele malen tot de genomineerden. In 2003 en 2012 wist Dordrecht deze titel voor 100.000+ gemeenten in de wacht te slepen. Wethouder Maarten Burggraaf (Evenementen) over de nominatie: “Dordrecht is een échte evenementenstad.…