Jachthaven - Boomstraat
  • Nieuws
  • 01 mei 2018

Dordrecht genomineerd voor Nationale Citymarketing Trofee 2018

Dordrecht strijdt samen met de gemeenten Den Haag, Dordrecht, Leeuwarden en Tilburg voor de trofee.

Dordrecht is in de categorie boven de 100.000 inwoners genomineerd voor  de 9e editie van de Nationale Citymarketing Trofee (NCT). Dordrecht strijdt samen met de gemeenten Den Haag, Dordrecht, Leeuwarden en Tilburg voor de trofee. In 2011 heeft Dordrecht de prijs ook gewonnen en de afgelopen jaren waren onder andere Eindhoven en Den Haag de winnaar.

Net als voorgaande edities zijn er twee categorieën waarin genomineerden strijden om de titel “Beste citymarketing gemeente van Nederland”.  In de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners maken Doetinchem, Lelystad, Woerden en Zandvoort kans op de prestigieuze trofee.

In tegenstelling tot voorgaande jaren konden gemeenten zich dit jaar niet zelf aanmelden voor de NCT. Een groep van experts op het gebied van citymarketing is gevraagd om een selectie te maken van gemeenten die in 2017 progressie hebben gemaakt op citymarketing-gebied. Deze gemeenten zijn vervolgens benaderd met de vraag om die progressie toe te lichten. Daarbij is gekeken naar progressie op aspecten als draagvlak onder partners, co-financiering, doelgroepbenadering, onderzoek & monitoring en uitgevoerde activiteiten.

De genomineerde gemeenten presenteren zich binnenkort aan de jury. Op basis van hun inzending en presentatie bepaalt de jury wie de winnaars worden van de NCT 2018.

De jury

De jury staat onder leiding van Ton Rombouts, oud-burgemeester van ’s-Hertogenbosch en Citymarketing Personality van het jaar 2017. De jury bestaat verder uit Erik Braun (universitair docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam), Hans Oostendorp (directeur Necker van Naem) en Machteld Beekhuis (adviseur gebiedsontwikkeling en –communicatie Urban Solutions). Peter Kentie (Eindhoven 365) is dit jaar adviseur van de jury. Gemeente Eindhoven won vorig jaar de NCT-trofee in de categorie 100.000+.

Het Nationaal Congres Citymarketing

De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt dit jaar voor de 9e keer uitgereikt tijdens de 11e editie van het Nationaal Congres Citymarketing. Het congres dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven verbindt, is inmiddels een traditie op het gebied van citymarketing. Met sprekers van kaliber en mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen, is het congres door en voor de branche. Dit jaar vindt het Nationaal Congres Citymarketing plaats op maandag 4 juni in Schouwburg de Harmonie in Leeuwarden. Kijk voor meer informatie over het congres op www.nationaalcongrescitymarketing.nl.

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Pers
16 januari 2019

Dordrecht schittert in “die Welt”

Dordrecht Marketing werkt al enkele jaren nauw samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme. Hierdoor zit er een aanzienlijke groei in het aantal buitenlandse journalisten die de stad bezoeken én artikelen die over de stad geschreven worden. Het afgelopen jaar hebben we de Duitse journaliste Maria Brech van het dagblad “die Welt”mogen ontvangen. Er is haar in samenwerking met o.a.…

Nieuws
08 januari 2019

Partnership gemeente en Dordrecht Marketing voor de Provada 2019

De Provada is de grootste vastgoedbeurs van Nederland in de RAI in Amsterdam. De afgelopen 3 jaar is Dordrecht zeer succesvol aanwezig geweest op de beurs. Frisse ideeën, toekomstplannen en zienswijzen werden met elkaar gedeeld en geven een positieve terugblik op de beurs. Vele (nieuwe) contacten zijn gelegd die ook geresulteerd hebben in daadwerkelijke harde afspraken met…

Kerstmarkt Dordrecht
Nieuws
16 december 2018

Kerstmarkt Dordrecht beleeft topweekend

Afgelopen weekend vond in het historische centrum van Dordrecht voor de 21e keer de Kerstmarkt Dordrecht plaats. Op 14, 15 en 16 december brachten naar schatting 385.000 mensen een bezoek aan hét kerstevenement van het jaar. De bezoekers komen vanuit geheel Nederland en van daarbuiten. Dit jaar was wederom een duidelijke groei van het aantal…