• Nieuws
  • 08 februari 2019

Doen in Dordrecht- app succesvol

Groei naar 14000 downloads

Eind juni 2018 is de lancering geweest van de nieuwe app voor de binnenstad: Doen in Dordrecht. Deze app is door Dordrecht Marketing ontwikkeld in samenwerking met 078Media en mede gefinancieerd door de POBD. In deze samenstelling worden ook Dordt Vlogt en het Dordrecht Maggezien, het maandelijkse binnenstads-magazine, gerealiseerd.

Centraal in de app staan cultuurinformatie en de uitagenda. Daarnaast biedt de app informatie over de horeca en winkels in de binnenstad. Gebruikers ontvangen iedere maand ook twee speciale aanbiedingen en/of insider tips. Middels deze pushfunctie en speciale wandelingen wordt er bijgedragen aan een hogere bezoekfrequentie en langere verblijfsduur.

Enkele cijfers:
Sinds de introductie eind juni is het aantal downloads in 6 maanden gegroeid naar bijna 14000, en het aantal vaste gebruikers is gegroeid naar bijna 13000. Opvallend hierbij is dat na het downloaden meer dan 80% de app ook daadwerkelijk gebruikt, maandelijks wordt de app 50.000 keer langer dan 10 seconden geraadpleegd. Ook de push functie, waarmee een direct aanbod naar de gebruikers gestuurd kan worden, heeft een hoog bereik met 11000 ontvangers.

Landelijke cijfers tonen dat mensen gemiddeld 20 tot 25 apps op hun mobiele device hebben en ook daadwerkelijk gebruiken. Gezien bovenstaande cijfers kunnen we er van uitgaan dat men de app waardevol acht en deze daarom niet verwijderd.  Het gebruikspercentage en het relatief lage aantal deletes tonen ook dat de Doen in Dordrecht app gebruikt wordt door beoogde doelgroep, (regio)bewoners en frequente bezoekers. Toeristen en dagbezoekers downloaden apps immers allen voor korte termijn, namelijk voor het bezoek aan de stad.

Voor de toekomst wordt gewerkt aan een engelse versie en meer op maat informatie die wordt aangeboden aan de hand van opgegeven interesses.

 

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Wijnhaven
Nieuws
25 december 2019

Dordrecht krijgt wederom nationale aandacht

Het afgelopen jaar hebben we vele (inter)nationale journalisten in de stad mogen ontvangen. Eind November was het een journaliste van de Telegraaf die schrijft voor het Magazine Vrij en steden bezoekt onder het motto 24uur in… Mede dankzij de medewerking van o.a. Bistro 233, Nobels Brood, Hotel Bellevue, Het Nationaal Onderwijsmuseum en Rutte is het…

Intree Dordrecht winter
Nieuws
19 december 2019

Fusie Dordrecht Marketing & VVV

De VVV Zuid-Holland Zuid en Dordrecht Marketing gaan per 1 januari 2020 op in één nieuwe organisatie. Met de fusie ontstaat er een sterke organisatie waarin het gehele takenpakket van beide organisatie samenkomt: gastheerschap, informatievoorziening, promotie en marketing voor de stad en de begeleiding van evenementenorganisatoren vanuit het Evenementenbureau Dordrecht. De regionale VVV-taak, met balies…

Kerstmarkt
Evenementen
18 december 2019

Kerstmarkt Dordrecht 2019

De editie 2019 van de kerstmarkt Dordrecht had een ander verloop dan die van de afgelopen jaren. De vrijdag van de grootste Kerstmarkt van Nederland was sfeervol als altijd. De organisatie zag zich echter genoodzaakt in verband met weersvoorspellingen de zaterdag en later ook de zondag af te gelasten. Op beide dagen werden harde windstoten…