• Nieuws
  • 08 februari 2019

Doen in Dordrecht- app succesvol

Groei naar 14000 downloads

Eind juni 2018 is de lancering geweest van de nieuwe app voor de binnenstad: Doen in Dordrecht. Deze app is door Dordrecht Marketing ontwikkeld in samenwerking met 078Media en mede gefinancieerd door de POBD. In deze samenstelling worden ook Dordt Vlogt en het Dordrecht Maggezien, het maandelijkse binnenstads-magazine, gerealiseerd.

Centraal in de app staan cultuurinformatie en de uitagenda. Daarnaast biedt de app informatie over de horeca en winkels in de binnenstad. Gebruikers ontvangen iedere maand ook twee speciale aanbiedingen en/of insider tips. Middels deze pushfunctie en speciale wandelingen wordt er bijgedragen aan een hogere bezoekfrequentie en langere verblijfsduur.

Enkele cijfers:
Sinds de introductie eind juni is het aantal downloads in 6 maanden gegroeid naar bijna 14000, en het aantal vaste gebruikers is gegroeid naar bijna 13000. Opvallend hierbij is dat na het downloaden meer dan 80% de app ook daadwerkelijk gebruikt, maandelijks wordt de app 50.000 keer langer dan 10 seconden geraadpleegd. Ook de push functie, waarmee een direct aanbod naar de gebruikers gestuurd kan worden, heeft een hoog bereik met 11000 ontvangers.

Landelijke cijfers tonen dat mensen gemiddeld 20 tot 25 apps op hun mobiele device hebben en ook daadwerkelijk gebruiken. Gezien bovenstaande cijfers kunnen we er van uitgaan dat men de app waardevol acht en deze daarom niet verwijderd.  Het gebruikspercentage en het relatief lage aantal deletes tonen ook dat de Doen in Dordrecht app gebruikt wordt door beoogde doelgroep, (regio)bewoners en frequente bezoekers. Toeristen en dagbezoekers downloaden apps immers allen voor korte termijn, namelijk voor het bezoek aan de stad.

Voor de toekomst wordt gewerkt aan een engelse versie en meer op maat informatie die wordt aangeboden aan de hand van opgegeven interesses.

 

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
07 juni 2019

Succesvolle deelname aan de Provada 2019

Samen met de gemeente Dordrecht organiseert Dordrecht Marketing sinds vier jaar de deelname aan de Provada. De stad is inmiddels een vertrouwd gezicht op deze vastgoedbeurs. Dit jaar was een jubilieumeditie met in totaal 26.276 bezoekers, waarbij woensdag er met ruim 11.000 bezoekers bovenuit stak. Ook dit jaar mocht Dordrecht zich verheugen op een toenemende landelijke…

Nieuws
18 april 2019

Campagne Dordrecht, bijzonder dichtbij van start

Dordrecht heeft de afgelopen weken behoorlijk in de spotlights gestaan. Alle mooie facetten van de stad heeft Dordrecht Marketing nu samengevoegd in een tv-spot die op landelijke tv en via diverse online kanalen te zien is. Ook bruikbaar voor trotse Dordtenaren We nodigen trotse inwoners en ondernemers van de stad van harte uit om de…

Nieuws
05 april 2019

Dordrecht in top 30 hidden gems van The Times

“Wil je er op uit maar ken je steden als Parijs al op je duimpje? Bezoek dan eens deze prachtige, minder bekende steden.” is de introductie in het reizencatern van de landelijke Engelse kwaliteitskrant The Times (oplage 400000). En Dordrecht is opgenomen in deze top 30 tips voor “secret mini breaks”!. De top 30 bestaat…