• Nieuws
  • 08 februari 2019

Doen in Dordrecht- app succesvol

Groei naar 14000 downloads

Eind juni 2018 is de lancering geweest van de nieuwe app voor de binnenstad: Doen in Dordrecht. Deze app is door Dordrecht Marketing ontwikkeld in samenwerking met 078Media en mede gefinancieerd door de POBD. In deze samenstelling worden ook Dordt Vlogt en het Dordrecht Maggezien, het maandelijkse binnenstads-magazine, gerealiseerd.

Centraal in de app staan cultuurinformatie en de uitagenda. Daarnaast biedt de app informatie over de horeca en winkels in de binnenstad. Gebruikers ontvangen iedere maand ook twee speciale aanbiedingen en/of insider tips. Middels deze pushfunctie en speciale wandelingen wordt er bijgedragen aan een hogere bezoekfrequentie en langere verblijfsduur.

Enkele cijfers:
Sinds de introductie eind juni is het aantal downloads in 6 maanden gegroeid naar bijna 14000, en het aantal vaste gebruikers is gegroeid naar bijna 13000. Opvallend hierbij is dat na het downloaden meer dan 80% de app ook daadwerkelijk gebruikt, maandelijks wordt de app 50.000 keer langer dan 10 seconden geraadpleegd. Ook de push functie, waarmee een direct aanbod naar de gebruikers gestuurd kan worden, heeft een hoog bereik met 11000 ontvangers.

Landelijke cijfers tonen dat mensen gemiddeld 20 tot 25 apps op hun mobiele device hebben en ook daadwerkelijk gebruiken. Gezien bovenstaande cijfers kunnen we er van uitgaan dat men de app waardevol acht en deze daarom niet verwijderd.  Het gebruikspercentage en het relatief lage aantal deletes tonen ook dat de Doen in Dordrecht app gebruikt wordt door beoogde doelgroep, (regio)bewoners en frequente bezoekers. Toeristen en dagbezoekers downloaden apps immers allen voor korte termijn, namelijk voor het bezoek aan de stad.

Voor de toekomst wordt gewerkt aan een engelse versie en meer op maat informatie die wordt aangeboden aan de hand van opgegeven interesses.

 

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
13 februari 2019

Restyling InDordrecht portal

De website inDordrecht is heeft een grondige restyling ondergaan en is weer update qua uitstraling en security-eisen. De website heeft tot doel om op een overzichtelijke wijze website’s over Dordrecht te rubriceren en bezoekers binnen enkele klikken op de beoogde website te komen. Veel sites zijn via Google of andere zoekmachines gemakkelijk te vinden maar…

Evenementen
05 februari 2019

Dordrecht genomineerd voor titel: Evenementenstad van het jaar.

Samen met Den Haag en Nijmegen is Dordrecht opnieuw in de race om Evenementenstad van het jaar te worden. Dordrecht behoorde al vele malen tot de genomineerden. In 2003 en 2012 wist Dordrecht deze titel voor 100.000+ gemeenten in de wacht te slepen. Wethouder Maarten Burggraaf (Evenementen) over de nominatie: “Dordrecht is een échte evenementenstad.…

Pers
16 januari 2019

Dordrecht schittert in “die Welt”

Dordrecht Marketing werkt al enkele jaren nauw samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme. Hierdoor zit er een aanzienlijke groei in het aantal buitenlandse journalisten die de stad bezoeken én artikelen die over de stad geschreven worden. Het afgelopen jaar hebben we de Duitse journaliste Maria Brech van het dagblad “die Welt”mogen ontvangen. Er is haar in samenwerking met o.a.…