• Nieuws
  • 08 februari 2019

Doen in Dordrecht- app succesvol

Groei naar 14000 downloads

Eind juni 2018 is de lancering geweest van de nieuwe app voor de binnenstad: Doen in Dordrecht. Deze app is door Dordrecht Marketing ontwikkeld in samenwerking met 078Media en mede gefinancieerd door de POBD. In deze samenstelling worden ook Dordt Vlogt en het Dordrecht Maggezien, het maandelijkse binnenstads-magazine, gerealiseerd.

Centraal in de app staan cultuurinformatie en de uitagenda. Daarnaast biedt de app informatie over de horeca en winkels in de binnenstad. Gebruikers ontvangen iedere maand ook twee speciale aanbiedingen en/of insider tips. Middels deze pushfunctie en speciale wandelingen wordt er bijgedragen aan een hogere bezoekfrequentie en langere verblijfsduur.

Enkele cijfers:
Sinds de introductie eind juni is het aantal downloads in 6 maanden gegroeid naar bijna 14000, en het aantal vaste gebruikers is gegroeid naar bijna 13000. Opvallend hierbij is dat na het downloaden meer dan 80% de app ook daadwerkelijk gebruikt, maandelijks wordt de app 50.000 keer langer dan 10 seconden geraadpleegd. Ook de push functie, waarmee een direct aanbod naar de gebruikers gestuurd kan worden, heeft een hoog bereik met 11000 ontvangers.

Landelijke cijfers tonen dat mensen gemiddeld 20 tot 25 apps op hun mobiele device hebben en ook daadwerkelijk gebruiken. Gezien bovenstaande cijfers kunnen we er van uitgaan dat men de app waardevol acht en deze daarom niet verwijderd.  Het gebruikspercentage en het relatief lage aantal deletes tonen ook dat de Doen in Dordrecht app gebruikt wordt door beoogde doelgroep, (regio)bewoners en frequente bezoekers. Toeristen en dagbezoekers downloaden apps immers allen voor korte termijn, namelijk voor het bezoek aan de stad.

Voor de toekomst wordt gewerkt aan een engelse versie en meer op maat informatie die wordt aangeboden aan de hand van opgegeven interesses.

 

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
17 maart 2020

Dordrecht Marketing bundelt acties en aanbiedingen in tijden van Corona

Het is door de maatregelen als gevolg van Corona voor veel Dordtse ondernemers geen gemakkelijke tijd. In het bijzonder horeca, winkels, culturele instellingen en de vrijetijdsindustrie hebben het lastig. Gelukkig gaan veel van hen niet bij de pakken neerzitten maar laten zich juist van hun creatieve kant zien. Zij reageren met originele acties en aanbiedingen,…

Stadsbeeld Dordrecht - Grote Kerk - Jachthaven - Zomers - Wijnhaven - Knolhaven
Nieuws
16 maart 2020

Maatregelen rondom coronavirus

Het coronavirus heeft inmiddels in heel Nederland een grote impact. We vinden het onze verantwoordelijkheid naar u, de maatschappij en ons personeel om de kans op overdracht te minimaliseren. Daarom zijn de balies van de VVV in Dordrecht, Hoeksche Waard en Gorinchem sinds maandagmiddag 16/3 gesloten. Ook zijn de kantoren van de VVV ZHZ en…

Nieuws
17 februari 2020

Ondernemers Binnenstad Dordrecht digitaal verbonden

Afgelopen week ondertekenden drie partners in de binnenstad (Gemeente Dordrecht, POBD, Dordrecht Marketing) een samenwerkingscontract met Chainels.  Deze organisatie levert als contractpartner een platform met de juiste tools om alle belanghebbenden in het winkelgebied te bereiken en te betrekken. Het biedt ondernemers de mogelijkheid om middels nieuwsberichten, enquêtes, aanbiedingen en evenementen te communiceren. Daarmee wordt…